2016. január 10., vasárnap

Ötletek blogokhoz

Sziasztok!
Most az olyan embereknek szeretnék segítséget nyújtani, akiknek maguktól nem jut eszükbe mit írjanak, Viszont pár rövidke mondattól beindulnak a fogaskerekek az agyukban. Én az a fajta ember vagyok, akinek az agya tele van ötlettel, hiper-szuper kreatív, Viszont egyrészt lusta, másrészt pedig max. 5 fejezetbe belesűrítenék Mindent. Tehát én nem vagyok egy író alkat :'D.  Itt van pár olyan ötlet, amivel még nem találkoztam (bár lehet, csak az én figyelmemet kerülték el)

Fanfiction
Miért van az, hogy ennek a szónak hallatán mindenki a vándájreksönre vagy a fájv szekönd of számörre gondol?? Nem csak az 1D és az 5sos banda létezik... Én minden esetre nagyon sajnálnám, mert egy ideig bírnám a dalaikat, de utána a sok szerelemtől, ami a (legtöbb, nem mindegyik) 1D dalban van szivárványt hánynék.

1. Tipp:
Youtuberek. Annyira izgi lehet mondjuk Zoella életéről olvasni, hiszen nem sok embernek adatik meg, hogy kilencmillió feliratkozója legyen... De Followanna is Remek példa, ha a magyar youtubosokat akarom említeni... De kereshetsz a neten olyat is, aki 2 éve rendszeresen rakja fel a videóit, mégis csak 13 feliratkozója van.

2. Tipp
Rapbandák
A rádióból, a másik ember telójából, a bulikból... Minden honnan ezeket halljuk, m eddig mégsem találkoztam egy Halottpénz ff-el sem. De ha nem akartok egy ilyen felkapott és hogy is mondjam... Bandáról írni, keresgélj a neten. Azért van, nem azért, hogy esküvői ruhába öltöztess egy... Barbiet (???) én Nagy C.O.D. Fan vagyok,  de manapság annyi rapper van, mindenki megtalálja a maga kedvencét. És nem muszáj, hogy magyar legyen. Pitbull ff is jó lehet ;)

Nem Fanfiction
Most írhatnám külön itt is, hogy akció, krimi satöbbi, satöbbi, de nem teszem. Miért nem? Mert csak. Így volt kedvem, elméletileg demokrácia van, azt írok le, amit szeretnék.

3. Tipp
Sziámi ikrek élete
Érdekes lehet olvasni, milyen nehézségekkel küzd Két olyan ember, akinek "közös" a karja. Vagy a feje. Ebből egyaránt lehet vicces és megható történetet is  csinálni. Egyet ne felejts el. Itt sosem fognak rózsaszín vattacukrok között táncolni örömükben, nagyon nehéz helyzetben vannak

4. Tipp
Egy csecsemő élete
Szuper lenne egy kisbaba életét végigkísérni az ő szemszögéből, nem? Egészen az anyja pocakjából le lehetne írni a gondolatait... Mit gondolhat, mikor megszületik? Amikor rosszízű bébiétel kerül a szájába? Távoli rokonok látogatása esetén? Vagy amikor kimondja az első szavát?


Egyelőre ennyi ötletet hoztam, remélem tetszett, és hasznosnak találjátok ezt a bejegyzést. Ha valaki ír ilyen történetet, linkelje kommentbe, mert szívesen elolvasnám.

  Ölel: Carmen Collins

2 megjegyzés:

  1. Az ötletek jók, bár nagyon le vannak szűkítve - a fanfictionöket is eleve két felé kéne bontani; híresség és történet/karakter alapúra, az egyikhez ott vannak a bandák, youtuberek, színészek, énekesek, festők, fényképészék, hadicsigák. A történet/karakteralapúhoz ott vannak a sorozatok, filmek, könyvek. Ezekhez is vannak az alfajok, hogy alternatív univerzumban játszódik, vagy esetleg canon divergence - az eredeti történetbe bele nem illő, de nem alternatív univerzumban játszódó -, stb.

    Aztán a nem fanfictionöknél meg csak a képzelőerő szabhat határt az ötleteknek - lehet írni állat szemszögéből kisregényt, lehet írni királyi család mészárlásáról, lehet írni egy tárgy szemszögéből novellát, lehet csinálni cikkes blogot, lehet csinálni személyeset, lehet csinálni DIY és kritika blogot, meg lehet írni a hatpúpú teve párzási időszakának kiszámításáról. Lehet csinálni írókat segítő blogot, ha az ember elég tapasztalt, lehet írni novellákat meg egyperceseket, meg kisregényeket, meg blogregényt.

    (Btw, a demokrácia lényege, hogy a döntéseket többségakarat alapján hozzuk meg, amire te gondoltál az a szólásszabadság - abban viszont igazad van, hogy az egy demokratikus jog.)

    Fruzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kommentedet, telljesen igazad van. Én ebben még elég kezdő vagyok,és a nálam is kezdőbbeknek próbáltam segíteni. A későbbiekben próbálok odafigyelni az ötleteidre

      Törlés